söndag 12 juli 2015

Zig Zag

Ett av vinterns stickprojekt blev denna zick-zack-halsduk som jag inpulsshoppade på höstens syfesival i Älvsjö.

Återigen stod Ejes garn för inspirationen, garn och mönster :-)

Garnet Zenta var väldigt trevlig att sticka med och jag bara älskar denna färgkombination!! Men det blev en hiskeligt många trådar att fästa!! Men när det väl var gjort kan man inte bli annat än nöjd med sig själv! :-)

Jag valde att göra olika färg på sista och första raden för att kunna fånga upp lite olika humör genom att välja den ena framför den andra...

Zick-zack-mönstret skapas genom att man tar in i början, mitten och slutet av raden samt gör omslag för att få fyra rader hålmönster. Mycket enkelt och trevligt mönster att sticka efter! I efterhand tror jag att jag gjorde den på gränsen till lång, men det kan jag leva med :-)

Mönster:
Nr 893308 från Permin
Material:
Garnet Zenta från Permin i färgerna Rosa (883304), Petrol (883306) och Lime (883302). Detta garn består av 50% ull, 30% silke och 20% nylon
Bäst just nu:
Jag älskar att sticka!! Jag kan inte föreställa mig hur jag för några år sedan inte kunde tänka mig att sätta mig med ett par stickor... nu får jag ju abstinens om jag sätter mig framför TV:n utan något i händerna :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar