torsdag 14 juni 2012

Döskallebyxor till en lite cooling...


Tillsammans med den turkosa
får-bodyn som jag bloggat tidigare gav jag även bort dessa alldeles bedårande döskallebyxor till samma lille kille! :o)


Tyget är ett väldigt tunnt och kortklippt manchestertyg med tryckta döskallar på, så otroligt mjukt och mysigt. Jag gjorde ett par muddbyxor i ett försök att göra de användbara lite längre (funkar ju att ha lite pös på dem i början om man har en mudd som håller åt kring foten). 


Jag blev alldeles förälskad i dessa byxor, och hade jag haft mer tyg hade jag nog sytt något åt mig själv också i det...


Material:

Dödskalle-manchester och svart mudd från Stoff & Stil

Mönster:
Meedom (fast med raka ben från knäna och neråt...) stl 62

Bäst just nu:
Att vi renoverat klart vårt förråd, vår matkällare och vår "snickar-boa" så att vi fått ordning igen i suteräng-planet och man nu kan ta sig fram till datorn igen utan att klättra över kartonger fyllda med verktyg och annat smått och gott! Nu få vi ett par veckors vila innan stora köksrenoveringen drar igång! *ler*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar